پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

منبع تغذيه 12 ولت 5 آمپر

منبع تغذيه 12 ولت 5 آمپر

پاور سوئيچينگ 12 ولت 5 آمپر

ولتاژ ورودي: 220V
ولتاژ خروجي: 12V
آمپر خروجي: 5A 
توان خروجي: 60W
Ip20
نوع
صنعتي
ولتاژ ورودي
220 ولت
ولتاژ خروجي
12 ولت
جريان خروجي
5 امپر
توان خروجي
60 وات
جنس بدنه
آلومينيوم
درجه حفاظت
IP20

منبع تغذيه سوئيچينگ

منبع تغذيه سوييچينگ كه با نام SMPS (مخفف Switch-Mode Power Supply ) شناخته مي شوند در حقيقت يك منبع تغذيه الكترونيكي است و شامل يك كنترلر سوييچينگ است تا توان الكتريكي را به خوبي به سطح ولتاژ ديگري تبديل كند. مانند ديگر منابع تغذيه يك منبع تغذيه سوييچينگ در حقيقت مبدلي است كه مي تواند به يك منبع بزرگتر متصل شود و باري را با جريان و ولتاژ متفاوت تغذيه نمايد اين بار مي تواند يك كامپيوتر، لپ تاپ يا شارژر موبايل شما باشد. برخلاف يك منبع تغذيه خطي ترانزيستور هاي قدرت يك منبع تغذيه سوييچينگ مدام در حال خاموش و روشن شدن هستند كه كمترين اتلاف توان را در اين وضعيت دارند. و به همين دليل اتلاف انرژي آنها بسيار كمتر است. اين يكي از بزرگترين مزيت هاي اين منابع تغذيه است. ولتاژ خروجي در منابع تغذيه سوييچينگ با تنطيم زمان خاموش يا روشن بودن ترانزيستور ها انجام مي گيرد اما يك منبع تغذيه خطي با اتلاف انرژي در ترانزيستور ها، ولتاژ خروجي را كنترل مي كند و به همين دليل راندمان كمي دارد. و همينطور يك منبع تغذيه سوييچينگ به مراتب از مشابه خطي آن بخاطر ترانس كوچكتري كه لازم دارد سبك تر و كوچكتر است.
منابع تغذيه سوييچينگ به عنوان جايگزيني براي منابع تغذيه خطي به خصوص اگر راندمان بالاتر و حجم و وزن كمتر مورد نظر باشد مورد استفاده قرار مي گيرند. البته اين منابع پيچيده تر هستند و قطع و وصل جريان اگر به خوبي فيلتر نشود خود مي تواند ايجاد نويز كند و در صورت طراحي بدون در نظر گرفتن پيچيدگي هاي لازم احتمالا سبب كاهش ضريب توان مي شود.
يك منبع تغذيه سوييچينگ هم جريان و هم ولتاژ را مي تواند كنترل كند بسته به اين كه در خروجي آن خازن يا سلف باشد و تنظيمات الكتريكي مشخص مي كند كه كدام كميت الكتريكي را قرار است كنترل كند. قطعاتي مربوط به سوييچينگ ( از قبيل ترانزيستورها ) وقتي كه در وضعيت هدايت كامل هستند تقريباً هيچ مقاومتي ندارند و وقتي كه در وضعيت قطع هستند هيچ جرياني را از خود عبور نمي دهند. و از نظر تئوري با راندمان 100 درصد كار مي كنند و هيچ تواني را تلف نمي كنند.
IP چيست
IP مخفف عبارت International protection مي باشد كه يك استاندارد بين المللي حفاظت است عددي كه در كنار IP قرار مي‌گيرد ميزان حفاظت دستگاه را در مقابل اجسام خارجي نشان مي‌دهد .اين نماد در سيستم هاي مخابراتي و همچنين تجهيزات برقي از قبيل كليد و پريزهاي برقي كاربرد دارد.

 

 

منبع تغذيه

فروش منبع تغذيه سوئيچينگ

انواع منابع تغذيه

منبع تغذيه سوئيچينگ 12 ولت

منبع تغذيه صنعتي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.